‘Private Label’da Çinlilere fark attık


Özel etiketli ürünler sektörü (Private label) başta Avrupa olmak üzere tüm dünyada hızla büyüyor. Dünya genelinde pazar büyüklüğü 250 milyar dolara ulaşan sektörün Türkiye’deki pazar büyüklüğünün 2.5 milyar dolara yaklaştığı belirtiliyor.

Dünyanın pek çok ülkesine özel etiketli üretim yapan Türk firmaları, kaliteyi yüksek tutup siparişleri zamanında teslim edince birçok üründe Çinli rakiplerinden pazar kaptı, talep Çin’den Türkiye’ye kaymaya başladı.

Bu gelişmelere öncülük eden İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB),
üyelerinin yurtdışına açılmasını kolaylaştırmak için çeşitli fuar organizasyonlarına katılıyor. Bu organizasyonunu sonuncusu sektörde dünyanın en büyük etkinliği olarak kabul edilen Amsterdam’daki PLMA’s World Of Private Label Fuarı oldu. 22-23 Mayıs tarihlerinde yapılan fuara İKMİB bu yıl dördüncü kez milli katılım organizasyonu düzenledi.

70 ülkeden 2 bin üretici ve tedarikçi fuarda buluştu

PLMA Fuarı’nda, 28’i milli katılımla olmak üzere toplam 63 Türk firması yer aldı. Türkiye milli katılımının yanı sıra 40’tan fazla ulusal ve bölgesel pavilyona ev sahipliği yaptı.

Türk şirketleri fuarda, gıdadan kozmetiğe kadar uzanan geniş bir yelpazede ürünlerini sergiledi. Gıda ve gıda-dışı olmak üzere iki temel bölüme ayrılan PLMA Fuarı, 70’ten fazla ülkeden gelen üretici ve tedarikçiler dahil olmak üzere 2 binin üzerinde katılımcıyı ağırladı. Fuara giriş biletinin 100 euro civarında olması çantacı tabir edilen kalabalıkların fuara girişini önledi. Fuar tam anlamıyla alıcı ve satıcıların birbirlerini bulduğu bir etkinliğe dönüştü. 2009 yılından bu yana milli katılım
organizasyonu düzenen fuarda temizlik, plastik, ambalaj, gıda, kozmetik, kişisel bakım ve sağlık
ürünleri gibi pek çok sektörden Türk üretici, kendini tanıtma ve yeni iş bağlantıları kurma şansını yakaladı.

İKMİB Başkanı Murat Akyüz: İhracat 300 milyon dolar

İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, özel etiketli ürünler sektörünün dünyada ve Türkiye’de
hızla büyüdüğüne dikkat çekerek, bu potansiyeli değerlendirmek isteyen Türk firmalarının PLMA Fuarı’na büyük ilgi gösterdiğini söyledi. İKMİB milli katılımının bu yıl 28 firma ve 414 metrekarelik alana ulaştığını belirten Akyüz, sayının çok daha fazla olabileceğini ancak birçok firmanın çok istedikleri halde fuar alanında yer olmaması nedeniyle katılamadığını dile getirdi.

Private label pazarının ülkemizdeki durumunu da değerlendiren Akyüz, “Geçtiğimiz yıl özel etiketli
ürünler sektöründe 300 milyon dolarlık ihracat gerçekleşti. Önümüzdeki 2 ya da 3 yıl içinde bu rakamın 500 milyon dolar düzeyine çıkmasını bekliyoruz. Türkiye, üretim kalitesi ve hızı ile bu alandaki en büyük rakibimiz Çin’i geride bıraktı. Çinli üretici istenen nitelik ve kalitede üretim yapamıyor, siparişleri zamanında teslim edemiyor. Durum böyle olunca private label sektöründe talep Türkiye’ye kaydı” diye konuştu.

Türkiye’nin özellikle Avrupa’da çok büyük avantaja sahip olduğunu vurgulayan Akyüz, “Bugün Avrupa’nın ve dünyanın pek çok önemli markasına üretim yapıyoruz. Adı tasarım ile birlikte anılan İtalya, artık Türk firmalarına üretim yaptırıp ülkesinde markasını koyuyor. Bölgeye lojistik olarak yakınız. Kalitemizle istenen üretimi yapıp zamanında teslim edebiliyoruz” dedi.

Bu fuara katılmak bile önemli bir referans!

Fuara katılan firmaların nakliye, stant düzenlemesi, yer kirası, tanıtım ve broşür, catering ve ulaşım giderlerinin yüzde 50’si devlet tarafından karşılanıyor. Bu oran ABD gibi hedef hazarlarda yüzde 75’e kadar çıkıyor. Bu imkanlardan yararlanmak için öncelikle İKMİB üyesi olmak gerekiyor. Üyelerden girişte 200 TL, her yıl ise 100 TL aidat alınıyor. Teşvikten yararlanmak için fuar standının 9 metrekarenin üstünde olması gerekiyor. Bir KOBİ’nin iki günlük bir fuara katılması, ulaşım, yeme, içme, konaklama da hesaba katıldığında ortalama 8 bin dolar arasında bir maliyet getiriyor. Fuara katılmanın aynı zamanda dünyada bir referans olarak görüldüğü de belirtiliyor. Daha sonraki
görüşmelerde bu fuara katılmış olmak sizi rakiplerinizden bir adım öne çıkarıyor.

Milli katılım sağlayan 28 firma

Aksan Kozmetik, Alpaya Doğal ve Kozmetik Ürünler, As Plastik ve Ambalaj, BFF Kozmetik, Beyaz Kağıt, Bileşim Kimya, Doğatek, Evelin-Hipas, Fulya Kozmetik, Global Horizon, Gold Kimya, Ilmak Makina, Koruma Temizlik, Kozmoartı, Kurtsan İlaçları, Lider Kozmetik, Matsan İlaç, Multipak Ambalaj ve Gıda, Sapro Temizlik Ürünleri, Saruhan Chemical and Cleaning, Sedat Tahir LTD, Sem Plastik, Uzay Kimya, Uzman Cosmetic, Vateks Tekstil, Ahi Güven Canned and Frozen Food, Arbella-Durum Gıda, Işık Organic Gıda.

 

Ömer TÜRKDÖNMEZ

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s