Mersin Akdeniz Yapı Denetim A sınıfı müşavir olma yolunda


Kısa sürede hizmet anlayışı ve kalitesiyle sektörde öne çıkan firma, çalışmalarını 24 kişi ile sürdürüyor.

Yapı Denetim Yasası’nın Türkiye genelinde uygulanmasına paralel olarak geçtiğimiz yıl faaliyete başlayan Mersin Akdeniz Yapı Denetim, A sınıfı müşavir olma yolunda hızla ilerliyor. Kısa sürede hizmet anlayışı ve kalitesiyle sektörde öne çıkan firma, çalışmalarını 24 kişi ile sürdürüyor.

2010’da kurulmalarına karşın, faaliyete yasanın çıktığı 1 Ocak 2011 de başladıklarını anlatan Mersin Akdeniz Yapı Denetim Genel Müdürü Atahan Tekin, Mersin’de ihtiyaçtan fazla yapı denetim firması bulunmasının yanlış olduğunu belirtti.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın resmi internet sitesinde yayınlanan rakama göre Mersin’de 7 tane yapı denetim firmasına ihtiyaç olduğunu bildiren Tekin, “Ancak ilimizde 22 firma faaliyet göstermekte ve yeni düzenlemeye göre yedek listede bulunan ilk 12 firmaya daha davet yapılmış bulunmaktadır” dedi.

Mevcut fazlalık nedeniyle pastadan pay alabilmek adına bazı yapı denetim firmalarının yasal olmamasına rağmen çok ciddi fiyat indirimlerine gittiğini anlatan Tekin, bu durumun sektörün kalitesini düşürdüğünü ve ciddi zararlar verdiğini vurguladı.

Tüm Türkiye’de olduğu gibi Mersin’de de kentsel dönüşümün gündemde olduğunu hatırlatan Tekin, bu dönüşümü özel müteahhit firmaların üstlenip, ihale edilmesi halinde yapı denetim pazarının da ciddi ölçüde hareketleneceğini söyledi. Bu harekete rağmen Mersin’de 34 firmanın fazla geleceğini dile getiren Tekin, ancak 14-15 firmanın sağlıklı hizmet verebileceğine inandığını ifade etti.

Sektörde çok fazla değişiklik yaşanmasından da şikâyetçi olan Atahan Tekin, son 1 yıl içerisinde defalarca yönetmeliğin ve uygulamaların revize edildiğini, şartların giderek zorlaştığını ve kanunların sürekli değiştiğini bildirdi. Mecliste hazırlanmakta olan bir kanun tasarısı bulunduğuna da değinen Tekin, sözlerine şöyle devam etti:

“Buna göre yapı denetim firmalarının müşavir firmalara çevrilmesi gündemde. Bu yapılırsa firmalar A ve B sınıfı olarak kategorize edilecek. Biz de kendimizi A sınıfı kategorisinde görüyor ve çalışmalarımızı ona göre sürdürüyoruz. Her işi değil, özellikli büyük işleri yapabilecek firmalar A sınıfında yer alacak. Bizim çalışmalarımız da bu şekilde devam ediyor ve altyapımızı da ona göre güçlendirmeyi sürdürüyoruz.”

Bir Cevap Yazın

