İstanbul’da metrolar birbirine bağlanacak


üsküdar sancaktepe metrosu1 İstanbulda metrolar birbirine bağlanacak

 

Anadolu Yakası’nın ulaşımına soluk getirecek metro projelerinin bir sonraki aşaması tüm hatların birbirine bağlanması. Türkiye’deki dördüncü metrosunun (Üsküdar-Sancaktepe) temelini geçen hafta atan Doğuş İnşaat’ın Yönetim Kurulu Üyesi Burak Talu, yeni projelerini ve Büyükşehir’in planlarını ntvmsnbc’ye anlattı.

Doğuş İnşaat; Taksim-Şişli, Kadıköy-Kozyatağı, Otagar-Bağcılar-Başakşehir-Olimpiyatkent metro hatlarının ardından Türkiye’deki dördüncü metrosunun temelini geçtiğimiz hafta attı. 38 ayda tamamlanacak, 20 km uzunluğundaki Üsküdar-Sancaktepe metrosu; sadece Çekmeköy-Taksim arasını 44 ya da Olimpiyat Stadı ile Ümraniye arasını 64 dakikaya indirmekle kalmayacak, aktarma hatları ile birkaç yıl içinde Anadolu Yakası’nın trafiğine en iyi çözümü sunacak.

Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi ve Müteahhitler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Burak Talu, ntvmsnbc.com’a verdiği özel röportajda projenin insansız olarak çalışabilecek teknolojiye sahip olduğunu ve 2 bin kişiye istihdam sağlayacağını dile getirdi. Talu; hem Üsküdar-Sancaktepe metrosunu detaylarını hem de Doğuş İnşaat’ın Güney Amerika’dan Hindistan’a uzanan geniş yelpazede gerçekleştirilecek yeni projelerini anlattı.

Kadıkoy-Kartal metrosu ile bağlantılar olacak mı?
“Kadıköy-Kartal Metrosu, İbrahimağa İstasyonu’nda Marmaray ile birleşiyor. Üsküdar ise hem Marmaray hem de Sancaktepe metrolarının ilk istasyonu, dolayısı ile Üsküdar aktarma hattı olacak. Daha ilerideki planda Ümraniye’nin yeni yapılacak finans merkezi ile Kadıköy-Kartal metrosuna ve Sancaktepe’nin Sultanbeyli üzerinden Sabiha Gökçen Havalimanı’na bağlanması var, Büyükşehir Belediye Başkanımız temel atma törenimizde bunlarla ilgili planları açıkladı.”

Üçüncü havalimanı ile Çekmeköy arasında metro bağlantısı olacak mı?
“Üçüncü köprü, iki katlı olacak ve köprünün alt katından tren geçecek. Bu raylı sistem, Çekmeköy’e bağlanabilir. Oradan da havalimanına ulaşan bir raylı sistem muhakkak olacaktır.”

Üsküdar merkez olacak. Altyapı kaldıracak mı bu yoğunluğu?
“Transfer istasyonu olacak. Üsküdar, yapılan çalışmalarla gelişir ve daha hareketli bir yer olabilir. Trafik biraz artabilir ancak amaç, toplu taşımayı teşvik etmek. Binaların değeri artar; bu durum aslında, metro hattı üstündeki her yer için geçerli olacak.”

Dördüncü metronuzda özel bir teknik kullanacak mısınız?
“Yaptığımız tüm metrolarda son teknoloji kullanıyoruz. ‘Köstebek’ dediğimiz TBM makinesini kullanıyoruz. Cihaz, bilgisayar merkezi gibidir. Önde delme işlemini gerçekleştiren kafa vardır ve arkası da fabrika gibidir. 100 metreye kadar uzar bazen. İlerlerken arkasını çekerek götürür. Daha önce dışarıda hazırlanan ve tünelin cidarlarını oluşturacak beton segment parçalarını alır, ilerlerken bunları da aynı zamanda ringler halinde, yani dairesel yerleştirerek tüneli oluşturur. Daha sonra bu cidar ile kazılan zeminin arasındaki boşlukları enjeksiyon ile doldurur. Makina işini tamamladığında tünelin fiziki olarak bitmiş hali ortaya çıkar. Elektomekanik dediğimiz sistemler de havalandırma, sinyalizasyon, raylar ve diğer ekipmanlar daha sonra yerleştirilir ve vagonların gelmesiyle testler yapılır. Bizim çeşitli projelerde kullandığımız 7 adet TBM makinamız var şu anda.”

Taksim metrosunda kışın uzun süreli bir elektrik kesintisi olmuştu ve birçok kişi mahsur kalmıştı. Bu durumun tekrarlanmasının önüne geçilecek yeni bir uygulama olabilir mi?
“Metrolarda back-up enerji sistemi oluyor. Kimse korkmasın, genelde metrodayken elektrik kesintisi anlaşılmaz bile. Belki bahsettiğiniz olayda başka bir sorun olmuştur. Aynı sistem, Marmaray için de geçerli.”

Bu proje için kaç kişi istihdam edilecek?
“Tünel açma çalışmalarında makina yoğun olduğu için daha az personel olur ancak 16 istasyon var, her istasyon ise 8-10 katlı bina demek. Bütün istasyonlar devreye girince 2000 kişi çalışacak.”

Yurtiçi ve yurtdışındaki diğer projelerinizde durum nedir?
“Birkaç yıldır Ukrayna’da çalışıyoruz. Üçüncü projemiz Kiev Uluslararası Havaalanı. Geçtiğimiz hafta başında açtık. 500 milyon dolarlık bir proje ve UEFA 2012′ye yetiştirdik. Başka projelere de bakıyoruz.

Bulgaristan’daki Sofya Metro projesi, Ağustos’ta bitecek. Libya’daki üniversite projemiz beklemede. Katar’da metrolara teklif veriyoruz. 2022 Dünya Kupası orada yapılacağı için yoğun bir çalışma var. Hindistan’da metrolara teklif verdik.

Türkiye’de Yusufeli Barajı, karayolları, demiryolları, iki köprü ile karayolu özelleştirmeleri ve ek yapım işleri var. 2023 kapsamında çevre projeleri çıkacak. Onlarla ise özellikle ilgileniyoruz.”

 

Kaynak : Ntvmsnbc

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s