Oğlakçıoğlu arabaları katlara çıkardı


Oğlakçıoğlu Park Otel, farklı hizmet anlayışıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Otopark ile oteli bir arada sunan işletme, bu alanda daha da büyümeyi planlıyor. Otelcilik sektöründe ailenin üçüncü kuşağını temsil ettiklerini dile getiren Oğlakçıoğlu Park Otel Satın Alma Sorumlusu Niyazi Oğlakçıoğlu, “Dedem otobüs işletmeciliği yaparken 1960’lı yıllarda İzmir’de oteller sokağında bir otel kiralamış ve bu sektöre adım atmış. Babam ve amcamlar da burada dedemle birlikte çalışmışlar. Daha sonra babam ve amcam 2000 yılında şu anki otelin inşaatına başladılar. Yatırımın tamamını özkaynakları ile yaptıklarından otelin yapımı 7 yıl sürdü ve 2007 yılı Ağustos ayında açılış gerçekleştirdik” dedi.

Bulundukları Basmane semtinin İzmir’in oteller açısından en yoğun bölgesi olduğunu ifade eden Oğlakçıoğlu, “Ama buna karşın ne yazık ki bölgenin çok iyi bir imaja sahip olduğunu söyleyemeyiz. Başta otopark olmak üzere pek çok sıkıntı yaşanıyor. Hatta bazı müşterilerimiz otelin yerini öğrendikten sonra gelmekte tereddüt ediyorlar. Çünkü bu bölgede otel standartları anlamında da olumsuz bir algı var. Fakat bir kez bizim otelin kapısından içeri girdiklerinde bütün düşünceleri değişiyor. Farkımız lobimizden itibaren başlıyor. Lobimizde dünyaca ünlü ressamların en ünlü eserlerinin röprodüksiyonları yer alıyor ve gelenler kendilerini bir sanat müzesinde hissediyorlar” diye konuştu.

Arabalar katlara çıkıyor

Park Otel’in en önemli farkının müşterilerine otomobillerini bulundukları kata kadar çıkarma fırsatı sunması olduğunu belirten Oğlakçıoğlu, “Zaten otelimizin ismi de buradan geliyor. Otelimiz iki bloktan oluşuyor. Bunlardan biri otel, diğeri otopark olarak kullanılıyor. Her kata 5 araç park edebiliyor. Ayrıca otelimizin altında da otopark bulunuyor. Basmane’de bu konu çok önemli. Diğer oteller hem kendilerinin, hem de bölgenin otopark olanağı çok sınırlı olduğu için müşterilerinin araçlarını yol kenarlarına, kaldırımlara ya da uzaktaki özel otoparklara park ediyorlar. Bu da zaman kaybı, trafik kazaları, aracın çizilmesi gibi sonuçlar doğurabiliyor. Biz ise aracını neredeyse kaldığı odanın kapısına kadar çıkarıyoruz. Aracı müşterinin gözü önünde oluyor” dedi.

Otelin 65 odalı olduğunu dile getiren Oğlakçıoğlu, “Eğer bloklardan birini otopark olarak değerlendirmeseydik bu rakam 100’e yaklaşırdı. Fakat biz butik hizmet verdiğimiz için bu maliyeti göze aldık. Önemli olan hizmet kalitesi. Müşterilerimizin çok büyük bir kısmını işadamları oluşturuyor. Şehir dışına çıkan bir insan neye ihtiyaç duyarsa otelimizde bunların hepsini bulabiliyor. Pek çok otelde bunlar için ekstra ücret talep edilirken, biz standart olarak sunuyoruz. Bütün bunlar da doluluk oranımıza olumlu katkı sağlıyor. Geçen yıl ortalama doluluk oranımız yüzde 87 oldu” diye konuştu.

Rezervasyonların yüzde 40’ını online aldıklarını, yurtdışından da yoğun talep geldiğini vurgulayan Oğlakçıoğlu, “Misafirlerimizin yarısını yabancılar oluşturuyor. Daha çok Avrupa’dan geliyorlar. Bunun için de belli hizmet standardını korumanız şart. Müşterilerimize yönelik anketlerimiz var ve bu anketlerde dile getirilen her öneri ve şikayet mutlaka değerlendiriliyor” dedi.

Otel satınalmaları yapıldı

Önümüzdeki günlerde yeni yatırımların gündeme geleceğini belirten Oğlakçıoğlu, “Basmane Meydanı’nda bulunan Bebek ve Gar otellerini satın aldık. Burayı işleten kiracıların sözleşmesi 2013’te bitecek. Ardından kazmayı vurup, yan yana konumda bulunan bu otelleri tek otele dönüştüreceğiz. Butik otel olarak işleteceğiz. Henüz fizibilitesi yapılmadı ama 80 civarında oda olacağını tahmin ediyoruz. Bu otelin hangi tarihte işletmeye alınacağı biraz da İzmir’de meydana gelecek gelişmelere bağlı. Eğer İzmir EXPO 2020 organizasyonunu kazanırsa yatırıma hız vereceğiz. Bunun dışında kiralama yoluyla başka otelleri işletmek için de çalışmalarımız var” şeklinde konuştu.

Turizmde fark yaratmak istediklerini söyleyen Oğlakçıoğlu Park Otel Satın Alma Sorumlusu Niyazi Oğlakçıoğlu, geliştirdikleri sistemle her kata 5 araç park edebildiğini belirtti. Basmane’de otoparkın çok önemli olduğunu anlatan Oğlakçıoğlu, otopark sıkıntısı yaşayan müşterilerin bu nedenle başka bölgelerden otel baktıklarını kaydetti. Oğlakçıoğlu, bu hizmetlerinden dolayı şehir dışından araçlarıyla gelen işadamlarının kendilerini öncelikle tercih ettiklerini ifade etti.

 

Ahmet USMAN

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s