Türk kahvesi için 10 ülke sırada


 

Türkiye’de 100 yıldan fazla süredir faaliyet gösteren İsviçre’li Nestle’nin CEO’su Paul Bulcke’ye göre Türkiye’de yerel rakiplerin gücü aslında ülkenin kapasitesinin de göstergesi. Geçtiğimiz günlerde hayatını kaybeden Sabri Ülker’le hiç tanışmadığını ama Ülker’in rakipleri olduğu için mutlu olduğunu belirten Bulcke, “Biz iyi rakipleri severiz. Bizi hem ayakta hem de uyanık tutarlar. .Ülker de iyi bir şirket. Rekabet de iyi birşey. Futbolu bile rekabeti sevdiğin için izlersin. Biz büyürken rakipler de büyüsün istiyoruz Ama onlardan hızlı büyümek istiyoruz” dedi.

Habertürk’ün haberine göre, çift haneli büyümeye sahip oldukları Türkiye’de şu an gıda ve içecek bir aradayken altıncı olduklarını ve daha iyi noktaya da gelmeleri gerektiğini dile getiren Bulcke “Dünyanın her yerinde aynı durumda olmazsın. Pazardan pazara farklı gerçekler var. Rekabet bizim itici gücümüz ve burada çok fazla rekabet var. Türkiye’de iyi bir marka imajımız var, daha iyi durumda olmalıyız” dedi.

TEŞVİK İÇİN TALEP ARTSIN

Türkiye’de 6 fabrikasıyla faaliyet gösteren Nestle’nin yiyecekte Türkiye’deki üretimimizin yüzde 60’ını ihrac ettiğini belirten Bulcke yiyecek yerel olması gerektiği için 460 fabrikaları olduğunu belirtti ve şöyle devam etti: “Türkiye’de bu teşvikler veriliyor. Ama biz Afrika için fabfrikayı buraya kuralım diyemeyiz. Çünkü yiyecek yerel. Ama Türkiye’de yatırım için önce talebi artırmamız lazım. Burada daha güçlü olmamız bizi motive eder.”

NOTA BAKIP YATIRIM YAPAN TRENİ KAÇIRIR

Yatırımcıların bir ülkeye yaparken birçok referans aldığını dile getiren Bulcke, Bakılan en büyük kıstasın potansiyel ve istikrar olduğuna dikkat çekerek şöyle konuştu: “Rating şirketlerinin verdiği notta baksak da biz kısa vadeli yatırım yapan bir firma değiliz. Not sadece o ülkenin o gün ne yaptığını gösterir. Yatırımcı da buna bakıp karar verirse her zaman treni kaçırma riski vardır. Biz kendi deneyimimize göre karar veriyoruz. 100 yıldan fazla süredir buradayız ve burada kalmaya notunuza bakarak karar vermedik. Ben en yüksek notu verirdim Türkiye’ye. Çünkü şimdiden çok yol geldiniz ama daha o noktaya gelmediniz. Burada tazxelenen bir güvenim var. Benim notum yatırım yaptığım fabrika ve insanlardır. Bu güvenimi zaten gösterir.”

Bulcke Türkiye’ye bu yıl Türkiye2ye 40 milyon TL’lik yatırım yapmayı planladıklarını dile getirdi.

TÜRK KAHVESİ İÇİN 10 ÜLKE SIRAYA GİRDİ

Türkiye’de satışa sundukları pratik türk kahvesi ürününü Berlin’e götürebileceklerinin sinyalini veren Bulcke, “Ürünü oraya götürürsek porada yaşayan Türkler’e ‘Evdeyim’ duygusu yaşatabilmiş oluruz. Bu duyguyu satın alırlar. Bugüne kadar Toto, Chokella, Damak ve Türk Kahvesini Türkiye’ye özel ürünler olarak geliştirdik. Yeni ürünlerin inovasyonu konusunda da çalışmalarımız sürüyor” dedi. Şu an dünyada 10 ülkenin daha Türk kahvesini pazara sokmak için ilgilendiğini dile getiren Bulcke krizin Nestle’ye etkilerini de şöyle anlattı: “Tüm sorunlara rağmen dünya küçülmedi. Biz de global bir şirketiz. 150 yaşındayız ve bir sürü süreç gibi bu süreci de geçeriz. Büyümemiz sürüyor.”

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s