Bakanlık Baracuda Tour’un belgesini iptal etti; Polatoğlu, “Hukuki süreci başlatacağız” dedi


Kültür ve Turizm Bakanlığı “kürtaj turu” ile adı gündeme gelen Baracuda Tour’un belgesini iptal etti. Öte taraftan Turizmdebusabah.com’a konuşan Baracuda Tour’un sahibi Cem Polatoğlu kapatılma gerekçesini anlamadığını ve hukuki süreci başlatacaklarını söyledi.

Kültür ve Turizm Bakanlığı “kürtaj turu” ile adı gündeme gelen Baracuda Tour’un belgesini iptal etti. Bakanlık açıklamasında konuyla ilgili şu ifadelere yer verildi.

“Basında Baracuda Turizm Seyahat Acentası tarafından “Kürtaj Turizmi” adı altında turlar düzenlediğine ilişkin haberler yer almaktadır.

Bakanlığımızca olaya süratle müdahale edilmiş ve büyük emekler verilerek önemli bir seviyeye getirilen ülke turizmi için talihsizlik olarak nitelendirilecek söz konusu olayın gerek turizm anlayışımıza ve etik kurallara aykırı olması gerekse de ülke imajımıza ve turizmimize zarar vermesi dikkate alınarak adı geçen acentanın belgesi bugün itibariyle iptal edilmiştir.”

“HUKUKİ SÜRECİ BAŞLATACAĞIZ”

Konuya ilişkin görüşlerini aldığımız Cem Polatoğlu ise şunları söyledi:

“Bakanlığın Baracuda’yı neden kapattığını anlayamadım. Kanunlara bakıyorum, avukatıma soruyorum kapatılma şartlarının hiçbiri geçerli değil. Ne kaçak işçi çalıştırmışım, ne bir kişiyi yolda bırakmışım. Yıllardır bu işi yapıyorum ve kapatma gerekçesine dayalı herhangi bir sebep yok. Ben sadece yurt dışına tur amaçlı insanları götürmüşüm.

Örneğin olimpiyatlara insanlar götürmüşüm; orada insanların otelini, uçağını ayarlamışım. Bunun adı olimpiyat turizmi olsun. Öte taraftan Amerika’da kalp ameliyatı olmak isteyene bu hizmeti ayarlamışım. Bu da sağlık turizmi olmuş. Maç için insan götürülmüş, bunun adı spor turizmi olmuştur. Bir yandan insanlar seks turizmi yapıyor. Ben ne yapmışım anlamadım. İnsanlara otel ayarlamışım, uçak ayarlamışım, rehber ayarlamışım. Bunu eksik mi yapmışım. Otelin parasını mı ödememişim? Müşteriyi mi dolandırmışım? Ne olduğunu, bu şirketin neden kapatıldığını anlamadım.

Hukuki bir girişimimiz olacak. Avukatımla konuştum. İdari mahkemeye başvuracağız. Hakikaten bu şirketin neden kapatıldığını anlamış değilim. Ben hastayı ameliyat mı ediyorum? Hastaneden komisyon mu alıyorum? Açıklamada etikten bahsediliyor. Eğer etik bir durum varsa kumar turizmi yapılıyor. Bunlarla uğraşılması gerekir.”

Bir Cevap Yazın

