Wyndham Kalamış Müdürü Bulçum: İstanbul şımarırsa kaybeder!


Bünyesinde tam 7 bin 150 otel bulunduran Wyndham Oteller Grubu Türkiye’deki ilk yatırımı için İstanbul Kalamış’ı seçti. Otelin Genel Müdürü olan ve Türk otelciğinin uluslararası ölçekte başarı yakalamış isimlerinden Alper Can Bulçum ile gerçekleştirdiğimiz röportajı sunuyoruz…

ÇOCUKLARA YÖNELİK SPA

Alper Bey öncelikle otelin özelliklerini dinleyelim sizden… 
“Otelimizin 210 odası ve bir kral dairesi var. Bunların 49 tanesi VIP katında bulunan exclusive odalar. Odalarımızın yüzde 80’i denize ve Kalamış Marina’ya bakıyor. Lokasyonumuz eşsiz. Bunun dışında dört tane restoranımız var. Bunların birini biz işleteceğiz. Diğer üçünün işletmesini de farklı ve özel markalara verdik. İki büyük balo salonumuz var. Bunlardan biri sütunsuz bir salon. Yemekli organizasyonlar ve çok büyük, tiyatro düzenindeki toplantılar için hazırlandı.  Diğeri ise bölünebilme özelliği olan bir salon. “
“Wyndham İstanbul Kalamış Marina’da 15 tane toplantı salonumuz var. Bunlar arasında günışığı alan, sigara içilebilecek terası olan da var, tamamen ses izolasyonu olan da, birbirine bağlantılı olanlar da. Her isteğe cevap verebileceğiz. Onun dışında çok büyük bir spamız var; Blue Harmony. 3500 metrekare genişliğinde ve tek kata kurulu. Blue Harmony Wyndham’ın kendi markası. Shape Club adlı bir de spor salonumuz var. Tesisleri için şimdiden 100 üye kaydına gelmiş durumdayız.”
“3 tane yüzme havuzumuz var. Bunlardan 2 tanesi açık havuz, bir bahçede ve biri de çatıda. Kapalı havuzumuz da spanın içinde. Havuzlarımızın hepsi yüzme havuzudur. Çiçek desenli, amip boyutunda havuzlar değiller. Kulaçlık havuzlar. Bu açıdan otelimizin Anadolu Yakası’nda çok büyük bir açığı kapatacağını düşünüyorum. Otelimizdeki farklı uygulamalardan biri de tamamen çocuklara özel bir spamızın olması. Kid’s Spa’da müzik sisteminden dekora, hoş kokulu mumlardan ışık sistemine kadar çocuklara ruhsal ve bedensel hizmet sunulacak. Bu anlamda da Türkiye’de bir ilk olacağız. 5-12 yaş arasındaki ziyaretçilerimize cardio-gym, grup dersleri ve özel dersler olmak üzere 3 ayrı konseptte hizmet vereceğiz. Cardio-gym bölümünde pedagojik formasyon bilgisine sahip eğitmenlerin önderliğinde çocuklara spor yapma imkanı sağlayacağız. Çocuklara özel bedensel gelişimi destekleyen kidsfit, kids aerobic ve kids gymnastic grup derslerinin yanı sıra çocukların ilgisini çekebilecek yüzme, aikido, yoga gibi spor dallarında uzman eğitmenler özel dersler veriyor olacaklar. Bunun dışında otelimizde bir kozmetik firması tarafından sadece Wyndham İstanbul Kalamış Marina’ya özel olarak üretilmiş sabun, yağ ve benzeri ürünler kullanılacak.”
https://i2.wp.com/www.turizmguncel.com/uploads/galeri/1000-21430113082012.jpg
‘ANADOLU YAKASI’NDA RAKİPSİZ OLACAĞIZ’

Wyndham İstanbul Kalamış Marina’nın Anadolu Yakası’ndaki diğer otellerden farkı ne olacak?

“Anadolu Yakası’nda bir sürü yeni otel açıldı. Özellikle son beş yılda pek çok 5 yıldızlı otel kapılarını açtı. Bu otellerin hepsi farklı ihtiyaçları karşılıyor elbette. Ancak otelimizin uzun bir süre rakibi olacağını düşünmüyorum. Çünkü benzersiz bir lokasyonumuz var. Kalamış gibi bir yerde, marinayla iç içe bir oteliz. Marina’ya otelimizden geçiş mümkün olacak.”
“Ben bu otelin Asya Bölgesi’ni destinasyon olarak da satacağını düşünüyorum. Bağdat Caddesi ile yakın bir işbirliği yapacağız. Cadde’ye alışverişe giden müşterilerimiz alışveriş paketlerini cadde boyunca ring yapacak otobüslerimize bırakıp, paketlerinin odasına gönderilmesini sağlayabilecekler. Böylece  rahatsız olmadan alışverişine devam edebilecekler. Marinayla çok iyi bir işbirliği içindeyiz. Eminönü’ne veya Kabataş’a bir motor hizmetimiz olacak. Turist grupları geldikleri zaman Tarihi Yarımada’ya giderken köprüdeki trafikten kaçınmalarını sağlayacağız.”‘DOLULUKLARIMIZI ARTIRMAK İÇİN ‘FAMILY SUIT’ KONSEPTİNİ KULLANACAĞIZ’

Anadolu Yakası’ndaki otellerin dolulukları hiçbir zaman Avrupa Yakası seviyesine ulaşamadı. Özellikle haftasonları oteller boş kalabiliyor. Bu soruna nasıl bir çözüm düşündünüz?

“Anadolu Yakası’nda ihtiyaçlara göre dizayn edilmiş ve ağırlıklı olarak iş turizmine hizmet eden oteller var. Büyük uluslararası şirketlerin çoğu artık Anadolu yakası’na Ümraniye’ye Altunizade’ye geçmeye başladılar. Oteller de doğal olarak oradaki gecelemelere odaklanmaya başladı. Bu nedenle doluluklar haftaiçleri gayet yüksekti ancak haftasonlar düşüyordu. Wyndham İstanbul Kalamış Marina’da biz aile süitleri yarattık. Normalde çocuklu aileler geldiği zaman ekstra yatak konur odaya, insanlar curcuna içinde konaklar. Biz bunu ortadan kaldırdık. Çocuk odası olan, bu odaların sürgülü bir kapıyla ana odadan ayrıldığı bir yapımız var. Çocuğa kendi dünyasını yaşama fırsatı sunuyoruz. Buradaki amacımız da şu: Bursa’dan, İzmir’den yakındaki kentlerden haftasonu konaklamalı aileler gelsin istiyoruz. İnsanlar gelsinler; Bağdat Caddesi’ni, Kadıköy’ü, Moda’yı gezsinler. Artık Anadolu Yakası’nında bir gezme alanı olduğunu insanlar anlasın.”
Oteliniz kapılarını ne zaman açacak?
16 Kasım’a rezervasyon almaya başladık.
Anadolu Yakası’ndaki otellerin pazarlamadaki temel sorunu Avrupa Yakası’ndaki otellerle rekabet. Avrupa Yakası’ndaki turistik alanlar yabancılar tarafından daha çok tanınıyor ve rağbet görüyor. Karşı kıtadaki otellerle nasıl rekabet edeceksiniz? 
“Hedefimiz Anadolu Yakası’nın en iyi oteli olmak. Fiyat olarak da o bölgenin en yüksek fiyatlarına sahip olmak. Elbette Avrupa Yakası’yla fiyat yarışına giremeyiz. Özellikle Taksim civarındaki otellerin fiyatları artık çok yükseldi. Çünkü Taksim bu şehrin merkezi, bunu kabul etmek lazım. Anadolu Yakası’na işi olanlar ya da o bölgeyi sevenler geliyor. İngilizce’de ‘affordable luxury’ diye bir konsept var. Biz bunun peşindeyiz.  İstiyoruz ki herkes otelimize gelip kalabilsin ancak otelimiz çok ucuz da olmasın. Bağdat Caddesi, Kalamış buralar ucuz olmaması gereken yerler.”

‘BAĞDAT CADDESi, MODA VE KALAMIŞ BİZİ SAHİPLENECEK’Bağdat Caddesi özellikle alışveriş turizmi için öne çıkabilecek bir bölge…

“Biz her fırsatta bölgeyi ve özellikle Bağdat Caddesi’ni anlatmaya, tanıtmaya çalışıyoruz. Kafeleriyle, tasarımcı mağazalarıyla özel bir cadde olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Bağdat Caddesi önünüze bakmadan, yolu takip etmeden akıllı telefonunuzla mesaj yaza yaza yürüyebildiğiniz bir cadde. Ben en çok bu özelliğini seviyorum. Bu çok önemli bir şey. Geniş ve rahat bir yürüme alanı. Bu bölgenin biraz ihmal edildiğini düşünüyorum. Niyetimiz Bağdat Caddesi’ni, Kalamış’ı, Moda’yı sahiplenmek bu bölgenin de bizi sahiplenmesini sağlamak. Bu bölgeye ilgi uyandırmak istiyoruz.”15 senedir yurtdışında otelcilik yapıyordunuz. Kaç ülke gezdiniz?

“Yurtdışı maceram 1997 yılında Kazakistan ile başladı. Oradan Azerbaycan’a geçtim. Ardından Ritz – Carlton ile ABD’ye gittim. Washington DC’deki Ritz’i açtım. Sonra İstanbul ve Bahreyn’deki Ritz Carltonları açtım. Ardından Dubai’ye geçtim. Dubai’de iki yıl kaldım. Jumeriah’ın oradaki en büyük otelinin açılış ekibindeydim. Sonra Genel Müdür olarak Kazakistan’daki eski otelime döndüm. Sonra tekrar Dubai’de 3 yıl boyunca genel müdürlük yaptım. Toplam 14 yılımı yurtdışında geçirdim.”

‘İNSANA YATIRIM OTELCİLİKTE BAŞARININ ANAHTARIDIR’

Anlaşılan yurtdışında her şey yolunda gidiyormuş. Dubai Burjuman Rotana’dayken The American Academy of Hospitality Sciences’tan aldığınız ‘Dünyanın En İyi Otel İşletmecisi’ ödülünü de biliyoruz. Her şeyi bırakıp Türkiye’ye dönmeye nasıl karar verdiniz?

“Türkiye’ye Wyndham İstanbul Kalamış Marina projesi için döndüm. Bu proje beni çok heyecanlandırdı. Daha önce de teklifler vardı ancak bu heyecanı hissetmemiştim.”
Pekçok farklı ülkede otelcilik yaptınız. Kültüre ve ülkeye göre değişmeyen, her durumda başarıyı getiren bir anahtar var mı sizce?
“Ülkeler değişir, kültürler değişir ama insana yatırım yaparsanız başarılı olmamanız mümkün değil. Örneğin Kazakistan’a gidiyorsunuz 400 tane Kazak personeliniz var. Eğer onlarla anlaşmak, yaşamak isterseniz ve bunun çözüm yolunu bulursanız hiç problem yaşamıyorsunuz. Ben bugüne kadar gittiğim hiç bir yerde hiçkimseyle problem yaşamadım. Hep popüler oldum. Ben nereye gidersem gideyim 1 hafta sobra adapte olabiliyorum. Bu çok önemli bir şey.”
“Benim Dubai’de çalıştığım Jumeriah otelinde 41 ayrı ülkeden insan vardı. 3 bin 500 personel. Benim ekibim 40 kişiydi. 14 ayrı milletten insan vardı. Bu insanları bir arada tutmak zor bir şey. Ancak insanlara ulaşabilirseniz de bir o kadar kolay. Eğer size destek vermezlerse siz ne yaparsanız yapın başarılı olamıyorsunuz. Bu formül bence dünyanın her yerinde geçer akçedir. İnsanları sahiplenirseniz, adam yerine koyarsanız onlar sizi daha çok sahipleniyor.”‘İSTANBUL 1 – 2 SENE SONRA DURAKLAYACAK’

Yurtdışındayken İstanbul ve Türkiye turizmini yakından takip ediyor muydunuz? Yurtdışındaki Türkiye ve Türk turizmci algısı son yıllarda nasıl değişti?
“İstanbul ve Türkiye’yi hep yakından takip ettim. Yurtdışında özellikle de Ortadoğu’da Türkiye’ye yönelik ciddi oranda bir algı değişikliği var. Türkiye’nin lider ülke konumu artık tartışılmaz durumda. Krizlerden az etkiliniyor olmamız bu algının değişmesinde en önemli etkenlerden biri oldu. Travel and Leisure Dergisi’nde dünyanın en iyi şehirleri listesinde İstanbul üçüncü sırada gösterildi. Bu muhteşem bir şey. İstanbul dünyada Bangkok ve Floransa’dan sonra üçüncü sırada. Oteller listesine bakıyorsunuz; Avrupa’da 100’den fazla odası olan oteller kategorisinde birinci İstanbul’dan. 100’den az sayıda odası olan otellerde de birinci yine İstanbul’dan. Bu tabi ister istemez insanlarda bir merak uyandırıyor. Türk otelciler de yurtdışında popüler. Çok sayıda Türk otelci özellikle Körfez’de görev başında.”İstanbul son dönemde tam bir imaj patlaması yaşıyor. Sizce bu tırmanış ne kadar sürer ve İstanbul bu tırmanış bittiğinde çok fazla turist kaybeder mi?

“İstanbul turizmde patlama yaşadı. Aynı zamanda ucuz da değil. Bu çok güzel bir şey. Ancak bir şehir her zaman yukarı gitmez. Dubai de çıkış yaşadı, bir noktaya geldi ve durdu. Durduğunuz noktada elinizde tuttuklarınız çok önemlidir. İstanbul bir iki sene daha yükselecektir. Ancak ondan sonra durur. Durduktan sonra geriye dönmezse bu bir başarıdır.”‘ŞIMARMAMALIYIZ’

Geriye dönmemek için ne yapmak lazım?

“Öncelikle şımarmamak lazım, anormal pahalı olmamak lazım. Güvenlik çok önemli bir faktör. Toplu taşıma sistemlerinin gelişmiş olması da çok önemli. İstanbul’un iki yakasının metro ile birleşecek olması gerçekten çok önemli. İstanbul daha turistsever bir şehir olmalı.”
“Biz eskiden bir kongre olduğunda fiyatları 5 katına çıkartırdık. Sonra kongreler satılmazdı, şaşırırdık. Şimdi artık şunu aklımıza yazdık: İnsanlar yüksek ücreti makul ölçülerde olursa  ödeyebiliyor. Formula 1 süreci malesef bu eski alışkanlığımıza bir örnektir. Fiyatlar aşırı yükselince kimse gelmedi. Yavaş yavaş bunların farkına vardık. Anormal oda fiyatlarından, bir seferde vuralım kaçalım mantığından artık pek eser yok. Ayaklarımız artık yere basıyor.”
‘KONGRE MERKEZLERİMİZ YURTDIŞINDA TANITILMIYOR’Uzun zaman yurtdışında kalmış bir turizmci olarak Türkiye’nin yurtdışı tanıtım çalışmalarını nasıl buluyorsunuz? Harcanan 125 milyon euronun efektif kullanılmadığı yönünde eleştiriler var.

“Ben Dubai’de yaşarken düzenli olarak spor salonuna giderdim. Televizyonda CNN açık olurdu ve her on beş dakikada bir ya ‘Türkiye’ye yatırım yapın’ tanıtımı dönerdi, ya da THY reklamı . Arabian Travel Market’ta tüm girişin en büyük kısmı Türkiye’ye ayrılırdı. Sokaklarda Türkiye, billboardlarda Türkiye olurdu. Bence tanıtım başarılı bir şekilde yürütülüyordu. Yalnız benim gördüğüm kadarıyla reklamlarda hep deniz – kum – güneş ya da tarihi yapılara yer veriliyor. Bir tane kongre merkezi görmüyoruz. Kışın İstanbul’u ve Türkiye’yi ne besleyecek? Kongreler. Bu doğrultuda bir iki çalışma yapılabilir. O reklamlarda bunların da dönmesi lazım. Otellerin kapasiteleri ve kongre merkezleri de vurgulanmalı.”İKİNCİ WYNDHAM AVRUPA YAKASI’NA GELİYOR

Arap Baharı Körfez’deki Arapları etkiledi mi?
“Arap Baharı’ndan çok Körfez Bölgesi’ni 2009’daki kriz etkiledi. Onlarda ‘Para biter mi?, Kriz nedir?’ durumu yaşandı. 2009 krizinin ortasında ben oradaydım. İnsanlar ‘Bizim de paramız bitebiliyormuş’ deyip, silkelendiler. 3 kişi bir işi yaparken bir kişinin 2 işi yapabileceğini farkettiler. Hantal yapılarını üzerilerinden attılar. Dubai bitti, fiyatlar yerlerde diyorlar. Hayır, Dubai olması gerektiği seviyeye geldi. Arap Baharı da daha tam anlaşılmadı. Herkesin kendine göre yorumu var. Kimi Arap Baharı Arap dünyasını mahvetti derken, kimi iyi bir devrim diyor. Göreceğiz.”
“Arap pazarında  Türkiye’ye olan talep daha bir süre devam eder  Çünkü Mısır daha uzun süre kendine gelemez. 30 yıllık bir rejim yıkıldı orada. Rejim sağlamken bile taranan otobüsleri, patlayan bombaları unutmayın. Suriye darmadağın. Bu ülkeler toparlanana kadar Türkiye bundan faydalanacaktır. Benim Mısırlı arkadaşlarım var. Ailesinin üyeleri farklı arap ülkelerinde yaşıyor. Bu sene aile olarak İstanbul’da bir araya gelecekler. Durum bu.”Wyndham’ın İstanbul ve Türkiye ile ilgili yeni yatırım planları var mı?

“Bizim otelimizden birkaç ay sonra İstanbul’da Atatürk Havalimanı’na yakın bir bölgede bir Wyndham açılacak. Şu anda somutlanmış dile getirilebilecek tek proje bu. Ancak grup Türkiye’yi önemsiyor ve yatırımlarına devam etmek istiyor.”

Yiğit Ünsay – TurizmGüncel

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s