Zugo, Kazakistan’da mağaza sayısını iki yılda 40’a çıkarma hedefinde


Zugo markasıyla Kazakistan’da mağaza sayısını sürekli artıran Oğuzlar Tekstil, iki yılda bu sayıyı 40’a yükselterek perakendecilikte büyümesini sürdürecek.

DENİZLİ – Kazakistan genelinde karma satış noktaları haricinde mağaza sayılarını 40 adete çıkarmayı ana hedef olarak belirlediklerini Oğuzlar Tekstil Genel Müdürü Okan Oğuz, bu bağlamda işbirliği yapmak isteyen işadamlarıyla görüşmeye açık olduklarını kaydetti.

Zugo markasıyla Kazakistan’da mağaza sayısını sürekli artıran Oğuzlar Tekstil, iki yılda bu sayıyı 40’a yükselterek perakendecilikte büyümesini sürdürecek. Kazakistan merkezli olarak bölge ülkelerine açılma stratejisi belirleyen Oğuzlar, önümüzdeki yılın başından itibaren komşu ülkelere de açılacak.

Kazakistan pazarına 2007 yılında giriş yaptıklarını kaydeden Oğuzlar Tekstil Genel Müdürü Okan Oğuz, “Ülkede markamızı konumlandırırken nüfusun yüzde 60’a yakınını temsil eden orta ve orta üst segmenti hedefleyerek hareket ediyoruz. Fiyat ve ürün gamımızı bu çerçevede hazırlıyoruz. ‘Zugo’ genç bir marka, logosunda da tasvir edildiği gibi çok renkli ve hareketli. Biz orta ve orta üst gelir seviyesindeki insanların marka mağazadan korkmasını, uzak durmasını engellemeye çalışıyoruz. Onlara, üretici olmanın verdiği avantajla en kaliteliyi, en uygun fiyata sunabilmenin hazzını yaşıyoruz” diye konuştu.

Kazakistan’da faaliyete başladıklarında marka bilinirliğini artırmak amacıyla Almatı’da ilk perakende mağazalarını açtıklarını hatırlatan Okan Oğuz, “Bunun yanında toptan satış ağımızı kurarak Almatı başta olmak üzere diğer şehirlerde de ciddi bir müşteri portföyü oluşturduk. Biz ilk günden beri Doğu Bloku ülkelerinde yaygın olan depo toptancılığından farklı olarak merkez şehir olan Almatı’da kendi perakende mağazalarını açan; diğer şehirlerde de bayilik vererek yine aynı konseptte franchising mağazalar açtıran bir toptancı kimliğiyle hareket ediyoruz” şeklinde konuştu.

“Komşu ülkelere açılmak istiyoruz”

Perakende mağazacılıkta da ciddi bir yere ulaştıklarını ifade eden Okan Oğuz, bunun yanında ülke genelindeki karma butiklerde, marketlerde birçok satış noktalarının bulunduğunu kaydetti. Ayrıca Kazakistan’ın önde gelen 5 yıldızlı otel ve fitness salonlarına özel hazırladıkları otel tekstili hizmeti verdiklerini vurgulayan Oğuz, bayi ağlarını geliştirmenin en önemli hedeflerinden biri olduğunu belirtti. Okan Oğuz, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Kazakistan genelinde karma satış noktalarımız haricinde mağaza sayımızı 40’a çıkarmak ana hedefimiz. Bu bağlamda işbirliği yapmak isteyen işadamlarıyla görüşmeye açık olduğumuzu belirtmek istiyorum. Bunun yanında otel ve promosyon grupları için pazar payımızı genişletmek de hedeflerimiz arasında bulunuyor. Kazakistan merkezli olarak bölge ülkelerine açılma gibi bir strateji belirledik. Önümüzdeki yılın başından itibaren komşu ülkelere açılmak isteğindeyiz. Bazı ülkelerdeki girişimcilerle distribütörlük görüşmelerine başladık.”

“Kazakistan’da ciddi bir müşteri portföyü oluşturduk”

Kazakistan’da faaliyete başladıklarında marka bilinirliğini artırmak amacıyla Almatı’da ilk perakende mağazalarını açtıklarını hatırlatan Okan Oğuz, “Bunun yanında toptan satış ağımızı kurarak Almatı başta olmak üzere diğer şehirlerde de ciddi bir müşteri portföyü oluşturduk” dedi.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s