Lucis Global Otelciliğin kökenleri Öztanık Otelcilik’e dayanıyor. 1991 yılında Taksim’deki 80 odalı Golden Age Oteli ile sektöre giren Öztanık Otelcilik 2008 yılına gelindiğinde Taksim’de 7 otel ve 965 odaya ulaştı. Aynı zamanda Bodrum Yalıkavak’taki Golden Age ve Gümüşlük’teki Cyrstal Hotel ile birlikte burada da 1050 yatağa ulaştı. Yine 2008 yılında şirket misafirleri için İstanbul’un en işlek caddelerinden olan Büyükdere’de Avantgarde Hotel’i hayata geçirdi. Butik olarak tasarlanan bu otel, şirketin müşteriye vermeyi hedeflediği hizmet standartlarına göre dizayn edilmiş. Yatakların kalınlığından buklet malzemelerine, odaların metrekarelerinden, kullanılan teksti l malzemelerine ve televizyonlara kadar her unsur butik hizmet alıp karşılığında bir çıta daha yüksek para ödemek isteyen müşterilerin taleplerine göre oluşturulmuş.


Lucis Global Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmet Ömer Öztanık, grubun hedefleri, otelcilik anlayışı ve yapılacak yeni yatırımları ile igili olarak şu bilgileri veriyor…

TOPLAM 380 ODALI 2 TANE 5 YILDIZLI OTEL DAHA YAPACAĞIZ

“Öztanık Grup içerisinde aldığımız bir kararla 4 ayrı şirketle yola devam etmeye karar verdik. Şu anda Golden Age II Otel, Avantgarde Hotel ve temmuz ayında yeni açmış olduğumuz Major Costa Bodrum’u Licus Global olarak biz işletiyoruz. Aynı zamanda mülk alımlarını tamamladığımız iki oteli daha hayata geçiriyoruz İstanbul’da. Bunlardan bir tanesi Rumeli Caddesi’nde hayata geçireceğimiz 200 odalı ve 5 yıldızlı bir otel var. Devamında da Kozyatağı’nda 180 odalı ve yine 5 yıldızlı bir otel daha planlıyoruz. Bu oteli yapacağımız arazinin de mülkü bize ait. Şu anda işlettiğimiz diğer üç otelin de mülkü yine bize ait.”

İSTANBUL PİYASASINDA İŞİ İŞTE ÖĞRENME DEVRİ KAPANDI

“Yaptığımız yatırımlardaki tek riskimiz ilk baştaki kararlılığımız oluyor. Devamında zaten, otelleri açtığımız lokasyonlardaki potansiyelden dolayı, otelleri işletmek gibi bir sorununuz olmuyor.
Biz üç nesildir otelcilik yapan bir aileyiz. Bizim otelciliğe başladığımız zamanlarda ne rekabet bu kadar çetindi, ne de insanlar b kadar profesyoneldi. Talimhane’de 3 tane otel vardı, şimdi 46 tane var. Biz, doğrularımızla yanlışlarımızla, otelciliği sektör içerisinde öğrendik. Aile fertlerinden bir tanesi bile turizm eğitimi almamıştı. Ancak gelinen noktada İstanbul piyasası artık işi işte öğrenmeyi kaldırmıyor. İşin başında kesinlikle çok iyi bir profesyonel kadronuzun olması lazım. İstanbul otelciliği artık patron şirketi mantalitesini de kaldırmıyor. Bireysel egolarla kalifiye personeli idare etme dönemi kapandı.”

SOSYAL MEDYA DEPARTMANIMIZ VAR

“En küçük odamızın 30 metrekare olmasından dolayı uzun süreli konaklamalı müşterilerimiz çok oluyor. Diğer iş otellerinde geceleme süresi ortalama 1,3 civarında. Aylık rezervasyonlarımızın yüzde 20’si direkt rezervasyonlardan eliyor. Grup olarak sosyal medyaya özellikle önem veriyoruz. Hatta bu alandaki çalışmaları yürüten ayrı bir departmanımız var. Günümüzde otelcilerin sosyal medyayı göz ardı etmek gibi bir lüksü yok. Bu departmanda hem otelin PR’ı hem de sosyal medya ayağı yönetiliyor. Avantgarde Hote olarak yerli ve yabancı sanatçılara destek olunması anlamında da önemli çalışmalar yapıyoruz. Bu kapsamında, İstanbul’da yapılacak olan IPA adlı dans festivali organizasyonunun konaklama sponsorluğunu üstlenmiş bulunuyoruz.”

ORTADOĞU ARTIK İSTANBUL’UN BİR GERÇEĞİ

“Taksim’deki otelimizde, yılın tamamında olmamakla birlikte, ağırlıklı olarak Ortadoğulu müşterileri ağırlıyoruz. Bu sene ilginç bir şey oldu ve bir yerdeki krizin aslında başka bir yer için fırsat olabildiği görüldü. Bu anlamda Libya’daki siyasi yapının değişmesi ile birlikte hem oteller hem de hastaneler ciddi anlamda bu süreçten fayda sağladılar ve bizde, ölü sezon olarak tabi edebileceğimiz, aralık – ocak – aylarında tedavi amaçlı gelen misafirlerden ciddi anlamda bir fayda sağladık. Bu, İstanbul’daki diğer oteller için de geçerli. Bayram dönemlerinde ve yazın 5 aylık bir dönemde İstanbul’da ciddi bir Ortadoğu gerçeği var.”

“ORTADOĞULU MÜŞTERİ ALMAM” DİYEN OTELCİLER VAR

“Yeni açılan bazı oteller, “Ben Ortadoğulu müşteri almam” gibi tavırlar içerisine giriyorlar. Gerekçe olarak ise otellerinin pislenmesi ve mefruşatının kirlenmesini gösteriyorlar. Ama artık Türkiye’nin yadsınamaz bir Ortadoğulu turist gerçeği var. Türkiye’nin bölgede önemli bir sempatisi var ve bunu da ticari bir avantaja çevirmemek çok komik olur. Bu insanları elinizin tersiyle itemezsiniz.”

BÖLGEDEKİ SİYASİ İSTİKRARSIZLIK OTELCİLİK SEKTÖRÜNÜ ETKİLİYOR

“Bölgede yaşanan savaş ve çatışmalar otelciliği kuşkusuz kötü etkiliyor. Suriye’den mesela bu yıl ciddi rezervasyon kayıpları oldu. Ancak bir yandan da bu kayıplar başka pazarlardan alınan ziyaretçilerle kompanse edilebiliyor.  Ben açıkçası böyle büyük bir savaşa ihtimal vermiyorum. Ancak olsa bile, o da başka sektörlerin, örneğin silah sektörünün, çıkarına olacaktır.”

ARAP MÜŞTERİ HOMOJEN DEĞİL

“Arap turistin resort bölge tercihlerinde ise muhafazakar otellerin öne çıktığını görüyoruz. Ancak Ortadoğulu turisti homojen olarak değerlendirmek yanlış. Burada Lübnan, İran, Bahreyn ve Ürdün’ü bir grup olduğunu görüyoruz. Bunlar Arap coğrafyasının daha modern yüzleri. Öte taraftan Suudi Arabistan ve Katar gibi ülkelerin insanları ise birinci gruptaki ülkelere göre daha muhafazakarlar.”

KENDİMİZİ SWİSSOTEL’E GÖRE KONUMLANDIRACAĞIZ

“Yaşanan kriz ile birlikte Türkiye, İspanya ve Yunanistan başta olmak üzere Avrupa’nın belli bölgelerinde ziyaretçi kaybı yaşadı. Uzakdoğu müşterisine baktığımızda ise fiyatlama açısından Ortadoğu’ya kıyasla pek de cazip kalmıyor. Bu yüzden de bunlar Taksim’i yavaş yavaş terk ed erek Sultanahmet – Sirkeci bölgesine veya büyük geceleme anlaşması yapılan otellere kaydılar.”
“Hem Rumeli Caddesi’ndeki, hem de Kozyatağı’ndaki otelimiz 5 yıldızlı oteller olacak. Rumeli Caddesi’ndeki otel, Ermeni mezarlığı, Fransız Lisesi tarafından çevrelenmiş durumda. Alt tarafı Bomonti, üst tarafı Şişli, Sağ tarafı Harbiye ve bir tarafı da Nişantaşı. Lokasyonun özelliğinden dolayı her çiçekten bal alabilme durumu var. Şu bir İstanbul gerçeği: Ciddi anlamda denize manzaranız yoksa ultra lüks bir otel yapmanızın anlamı yok. Compact Luxury diye bir tanım vardır. Yani tanımlanabilir, satın alınabilir ve karşılığını rahat alabileceğiniz bir lüks sunmak istiyoruz. Lokasyın itibarıyla orada 300 Euro ortalamalı bir otel yapamazsınız. Orada Swissotel var mesela. Hem doluluk oranı, hem de oda başına gelir anlamında üst sıralarda bir oteldir. İşte o otele bakarak, hem kalite, hem de fiyat anlamında kendinizi konumlandırabilirsiniz.”

REKABET KESKİNLEŞİYOR…

“Diğer taraftan rekabet keskinleşiyor. Orada CW Marriot açılıyor. Radisson açılıyor. Bomonti’de 1000 yataklı dev bir Hilton açılıyor. Bunları ve piyasayı iyi okuyup gerçekçi davranmanız lazım. Otelcilikte ego olmaz. “Ben otelimi altın kapladım, 300 Euro’dan satarım” diyemezsiniz. Çünkü otelin fiyatını siz belirlemiyorsunuz. Otelin fiyatını piyasa belirliyor ve sizin bunu kabul etmeniz lazım. Biz, İstanbul’un tüm önemli lokasyonlarındaki otellere dair her gün düzenli raporlar alıyor; yatırımlarımızı ve politikalarımızı bunlara göre belirliyoruz.”

ROTANA’DAN TEKLİF ALDIK

“Kuzey Afrika ve Ortadoğu’da 90 tane otel işleten Rotana Grubu’nun sahibi bana gelerek “berber İstanbul’da yatırım yapalım” teklifinde bulundu. Zaten bu grup İskenderun’da büyük bir yatırıma başlamış durumda. Buna benzer başkan zincir markalardan da birlikte yatırım yapma teklifleri aldık. Buradan şunu anlıyorsunuz: Türkiye’nin marka değeri artık yurtdışında da gayet iyi biliniyor ve bizimle birlikte yatırım yapmak istiyorlar. Gelinen noktada pasaportunuzun bir değeri olduğunu anlıyorsunuz. Bu, hem iş ilişkileri, hem de gümrüklerde fark ediyorsunuz.”

ESKİDEN ÇANTACILAR VARDI, ŞİMDİ CİDDİ YATIRIMCILAR VAR

“Eskiden “çantacı” dediğimiz adamlar vardı. Bunlar gelip “ben falanca grubun temsilciyim derlerdi” ve ortada icraat olmazdı. Ama artık öyle değil. Sermaye sahipleri ve ciddi işletmeciler doğru pazarlara yöneldiler ve bunların başında da Türkiye geliyor. Bizim şu anda elimizde üç tane otelimiz var. Otelcilik konusunda ciddi bir “know how”a sahibiz. Dolayısıyla gözümüz kapalı, nerede otel yapılır, nerede işler… bunları biliriz. Ancak yabancı yatırımcılarla ortaklığa da sıcak bakıyoruz. Şu anda yabancı bir fonla daha ekonomi sınıf bir otel hayata geçirme anlamında görüşüyoruz. Ancak biz hem yatırımcı hem de işletmeci olduğumuz için yabancı grubun bize gelip “sen oteli yap anahtarı bize teslim et” modeli bize uyan bir model değil. Bizimle beraber yatırıma girecek ve daha sonra işletmeyi birlikte kurgulayacağımız iş modellerine bakıyoruz.”

TALİMHANE’DEKİ TOPLAM YATAĞIN 3’TE 1’İ ÖZTANIK AİLESİNE AİT 

“Şu an Talimhane’de bulunan toplam yatak kapasitesinin 3’te biri şu anda dört şirkete ayrılmış olan bizim ailemize ait. Biz Licus Global olarak yatırım potansiyeli taşıyan Anadolu’nun başka kentlerini de yakından izliyoruz. Ancak Kayseri’yi Kayseri yapan yerli yatırımcının kendi kentine sahip çıkmasındır.”
Savaş Daş
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s