Faruk Boyacı açıkladı: “Tarihi Yarımada Otelciler Platformu” geliyor


Sirkeci Group Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Boyacı, Tarihi Yarımada’da kentsel dönüşüm çalışmaları sürecinde yerel yönetim ve otelcilerin birlikte hareket etmesinin önemine işaret etti. Boyacı, henüz resmi adı konulmayan ortak akıl hareketinin “Tarihi Yarımada Otelciler Platformu” olabileceğini söyledi.

Sirkeci Group Yönetim Kurulu Başkanı ve TUROB Başkan Yardımcısı Faruk Boyacı ile ülke turizminde yürütülen politikaları, İstanbul turizmini, kentsel dönüşümde yerel yönetim ve konaklama sektörünün neler yapması gerektiğini konuştuk. İşte Boyacı ile gerçekleştirdiğimiz söyleşiden öne çıkanlar…

İSTANBUL BU YIL 9 MİLYONU GEÇER

“İstanbul yılı ciddi bir artışla kapatacak. İstanbul’un geçen yıl 8 milyon olan turist sayısını bu yıl 9 milyona çıkartacağını düşünüyorum. Sıra dışı bir gelişme yaşanmadığı takdirde seneyi yaklaşık yüzde 12 ila 13 arasında artış ile kapatacağımızı öngörüyorum.

İstanbul’da bayram fena geçmedi. Gelen ziyaretçilerin çoğunluğu Ortadoğu orijinli, o bölgelerden gelen yabancılardı. THY’nin Ramazan’daki boş koltuklarını daha efektif satabilmek için yaptığı kampanyalar etkili oldu.

İstanbul’u önümüzdeki birkaç yıl içerisinde en fazla rahatsız edecek olayların başında havalaanı problemi geliyor. Şimdi bütün mesele yeni havalanı yapılana kadar bu süreci nasıl yöneteceğimiz. Çünkü İstanbul’daki artışın devam etmesi tamamen havalimanı sorunun çözmemize ve havadaki alternatifleri arttırmamıza bağlı.

“TURİZMİ DESTİNASYON BAZINDA YÜRÜTMEYİ BECEREMİYORUZ”

Türkiye’ye gelen turist profilinin ucuzcu olduğu yönündeki yaklaşımlara da değinen Boyacı şunları söyledi:

“Türkiye’de böyle bir turizm yapıldığını kabul etmeliyiz. Aslında bakarsanız bir ürünü pazara vereceğiniz zaman o ürün konusunda kendinizi farklılaştırabileceğiniz nelerin olduğuna bakarsınız.

Bugün globalleşen dünyada herkesin sattığı şeyi satıyorsanız çok fazla bir şey yakalamanız mümkün değil. Dolayısıyla yaratıcı olmalısınız ve kendinizi farklılaştırıcı alanları bulup onları ön plana çıkarmak durumundasınız.

Türkiye olarak bunu çok iyi yaptığımızı söyleyemeyiz. Bunu yapamamamızın en önemli sebeplerinden biri turizm yönetimi konusunda dünya gerçeklerinden kopuk birtakım politiklar uygulamış olmamız. Hâlâ turizmi destinasyon bazında yönetmeyi beceremiyoruz. Turizm merkeziyetçi bir şekilde yönetiliyor. Bakanlığın tüm iyi niyetine rağmen dinamik bir turizm yönetimi anlayışımız yok.

Türkiye’nin büyük bir kısmında deniz, güneş, kumun dışına çıkamadık. Kaldı ki dünya bugün bunları terketti. Artık 3S dediğimiz deniz-kum-güneş değil education, entertainment, diye giden 3E dediğimiz hatta bunu 6E 7E’ye kadar çıkaranlar var. Eğlenmeye, öğrenmeye dayalı bir turizm anlayışı dünyada gelişiyor. Bu turizm değeri üzerinden değer üretmemiz mümkün.

TURİZM KENTSEL DÖNÜŞÜMÜN NERESİNDE DURUYOR?

“Şehirdeki temel gündemden kendimizi soyutlamamız mümkün değil. Deprem, bu şehrin önemli gerçeklerinden biri. Bizler sağlıklı bir şekilde binalarımızın, servis verdiğimiz alanların bu konuda güçlü olmasını sağlamak durumundayız.

Turizm yapıyoruz kent büyüyor ve tabii turizm büyüyor. Bu süreci ciddi ciddi oturup planlamak lazım. Elimizdeki şeyleri nasıl depreme karşı daha dayanıklı hale getirelim, bunu yaparken İstanbul’un turizmine zarar vermeden, varolan konaklama kapasitesine zarar vermeden yapalım. Çünkü elimizdeki yatak stoğunun çok önemli bir kısmı Tarihi Yarımada’da. Dolayısıyla Tarihi Yarımada’daki binaları güçlendireceksek bu süreçte varolan trafiği nasıl idare edeceğiz?

Bununla ilgili mekanizmalar kurmakta yarar var. Belediye ile otelcilerin birlikte çalışacağı ve birlikte çözümler üreteceği yeni bir düzene geçmek lazım.

Geçtiğimiz günlerde Fatih Belediye Başkanı’na Tarihi Yarımada içerisinde değişik bölgeleri temsil eden otelcilerin oluşturduğu bir komiteyle birlikte giderek ‘belediyenin pek çok sorunu çözmede ve düşünce üretmede birlikte çalışmasının çok faydalı olacağını’ söyledim. Buna Başkan da çok pozitif yaklaştı.

Önümüzdeki dönem böyle bir mekanizmayı oluşturmak istiyoruz. Resmi bir ad koyulmadı ancak “Tarihi Yarımada Otelciler Platformu” diyebiliriz.”

 

 

 

 

 

 

Alişan ÖZKAN

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s